Heraldica - Forum för nordiska heraldiker
Heraldica - Forum för nordiska heraldiker
Home | My Files | Profile | Active Topics | Members | Private Messages | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Alla forum
 Tekniskt
 Databaser för vapen
 Ny funktion
 Forum Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

AALXX
Persevant

63 Posts

Posted - 29 Oct 2011 :  09:18:00  Show Profile Send AALXX a Private Message
Jag håller nu på med en artikeldatabas för att hålla ordning på information, propositioner, utredningar och analyser etc och då ville jag också kunna lägga in dokument direkt på servern med en länk till dokumentet "allt i ett". Nu har jag precis kommit på hur man gör. Med CCStudio är det möjligt med en javascriptfunktion. När jag får lite mer intresse igen d v s kanske i jultid så skall jag modifiera min sista variant av en heraldisk databas på heraldik.nu och visa lite med instruktiva bilder hur man kan göra.

SHF skulle med denna funktion kunna automatiskt ladda upp skölden på servern samtidigt som informationen i övrigt skrivs in och postas. Sedan justerar javascriptet bildens storlek så att alla sköldar får enhetligt format. Bilden får ett särskilt idnummer inkl datum för uppladdningen. Bilden kan därför kompletteras med flera bilder i databasen (om man så önskar) och allt laddas upp samtidigt. Sedan kan man radera den bild man vill med ett musklick utan att påverka databasen i övrigt.

Och allt kan göras utan att man ger behörighet till serverns övriga funktioner. Inkl kan man ge behörighetsnivåer till vem som får göra vad.

Jag tycker sådant här "tänk" är väldigt kul! Och vem som helst kan göra vad som helst!

Visst är det bra!

Edited by - AALXX on 29 Oct 2011 09:22:33

AALXX
Persevant

63 Posts

Posted - 30 Oct 2011 :  07:19:56  Show Profile Send AALXX a Private Message
Jag flyttade över mina poster till min egen hemsida för det är bättre att jag lägger informationen där.

Edited by - AALXX on 30 Oct 2011 07:30:46
Go to Top of Page

Laneryd
Vapenkung

901 Posts

Posted - 30 Oct 2011 :  08:58:33  Show Profile Send Laneryd a Private Message
quote:
Originally posted by AALXX

Jag flyttade över mina poster till min egen hemsida för det är bättre att jag lägger informationen där.

Jag tittade på din profil men……No homepage specified...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 Forum Locked
 Printer Friendly
Jump To:
Heraldica - Forum för nordiska heraldiker © 2007 Svenska Heraldiska Föreningen Go To Top Of Page